2 operatőrös esküvő. Hogyan néz ki a gyakorlatban?

2020.12.13

Olvasási idő: 4 perc

Mi minden esküvőn kettő operatőrrel vagyunk jelen. 


Praktikusan osztjuk meg egymás között, hogyan építünk fel egy jelenetet.  A két operatőr két látószöget jelent minimum. Egyikünk példuál épp nagylátószöggel dolgozik, míg a másikunk egy más objektívvel, más képkivágással, más szögből mutatja az adott jelenet. 


Mikor és hogyan szoktunk alkalmazni 2 operatőrt? 

Általánosságban elmondható, hogy a fontos eseményeknél tud ez hasznos lenni. Egy kreatív során példuál van lehetőség több pózra, melyek megismételhetőek, de első csókból, vagy gyűrűhúzásból csak egy van. 

Egyik ok a biztonság, a mi kényelmünk, a másik viszont az, hogy komplexebben tudjuk felépíteni a mondanivalónkat. 


Mutatunk néhány gyakorlati példát, hogyan kell elképzelni:

Csokordobás

Izgalmas képet tud az adni, ha egyszerre látjuk egyben a dobó embert a kép egyik szélén, a másikon pedig látjuk az elkapni készülőket is. Látjuk egyben az egészet. Azonban tudjuk fokozni a hangulatot, ha mutatunk egy közeli képet, akár a dobó menyasszonyról, vőlegényról, vagy az elkapóról. 


Beszédek, játékok

Hasonló, mint a csokordobás esetén, itt úgy konvertálódik át, hogy a beszélő és közönségreakció egyszerre, egymás után láthatóak.

Azonos időben tudjuk felvenni így magát a történést is, valamint násznép reakcióit is figyelemmel tudjuk kísérni.


Tortavágás

Az itt használt két szög itt is magáért beszél:


First look

A legőszíntébb, ha elsőre vesszük fel. Mivel az esküvőre készülő párok (jelen esetben a vőlegények) általában nem képzett színészek, így nem tudják nekünk eljátszani többször egymás után őszíntén és hitelesen azt, hogy például most először látják a menyasszont. Általában ezt úgy készítjük el, hogy egy totált mutatunk oldalról (amikor mindkét fél látszódik) egy másik kamera pedig valamelyik fél arcáról mutat közelit.


Egyházi, polgári szertartás

Egyikünk mindig az adott cselekvést mutatja meg közelről, például egy gyűrű felhúzást, a kezeket közelről míg másikunk egy teljesen más képkivágást használ: példuál ezek kombinációiból, egymás utáni használatából muatjuk meg az adott jelenetet.


Kevés olyan jelenet, vagy esemény van, amikor egyáltalán nincs szükség egy második, harmadik látószögre.  

Rengeteg további példát lehet még felhozni, ott van példuál a bevonulás. Egyikünk végigköveti őket szemből vagy oldalról, míg másikunk egy távoli sarokból mutat egy teljes képet.

Gyakorlatilag mindig ketten vagyunk, minden jelenetet így feszünk vel. Az utómunkálatok során pedig eldöntjük, mikor mit akarunk használni. 


Szerző: Vass Levente